Co można sprzedawać w sklepie internetowym?

Żyjemy w czasach, w których zakupy online stają się coraz bardziej powszechne (i konieczne). Rozróżnijmy różne modele biznesowe, które istnieją w e-commerce. Choć prawdą jest, że istnieje ogromna różnorodność produktów i usług sprzedawanych w internecie, możemy podzielić je na 5 głównych kategorii.

1. Usługi

Mogą to być usługi online lub offline, o ile transakcja odbywa się przez Internet. Ten model sprawdza się głównie w przypadku osób, które chcą zrobić biznes ze swojej wiedzy lub umiejętności. Na przykład, możesz sprzedawać wirtualne konsultacje na temat czegoś, w czym masz doświadczenie. Lub, jeśli fotografujesz wydarzenia, możesz pobierać opłaty, lub zaliczki za pośrednictwem swojego sklepu internetowego.

2. Produkty cyfrowe

Podobnie jak w poprzedniej kategorii, jest to wiedza i umiejętności, które możesz sprzedawać w internecie. E-booki, piosenki, zdjęcia i e-kursy to przykłady produktów cyfrowych.

3. Produkty fizyczne

Jest to być może pierwsza rzecz, która przychodzi Ci do głowy, gdy zadajesz sobie pytanie, co mogę sprzedać online? Odnosi się do wszystkich materialnych przedmiotów, które Ty, jako sprzedawca, wysyłasz do swoich klientów za pomocą metody wysyłki lub dostarczasz osobiście. Przykłady są nieskończone: możesz sprzedawać wszystko, od ubrań i akcesoriów, po produkty dla zwierząt, rośliny, rękodzieło, artykuły papiernicze i wiele innych.

Poniżej znajduje się lista 10 najlepiej sprzedających się kategorii produktów

  • Odzież i sprzęt sportowy
  • Odzież (niesportowa)
  • Żywność i napoje
  • Telefony komórkowe i telefony
  • Komputery
  • Sprzęt gospodarstwa domowego i klimatyzatory
  • Treści audiowizualne i oprogramowanie
  • Elektronika, audio, wideo i TV
  • Edukacja: kursy, kariera, seminaria itp.
  • Dom, meble i ogród

4. Reklama

Ten internetowy model biznesowy polega na promowaniu konkretnej marki, lub produktu dla grupy docelowej. Obejmuje to wszystko od tradycyjnej reklamy, takiej jak banery na stronie internetowej, do sponsorowanych treści, wzmianek na portalach społecznościowych i innych.

5. Afiliacja

Marketing afiliacyjny to model marketingu cyfrowego, w którym reklamodawca płaci za wyniki uzyskane w ramach marketingu. Osoba promująca otrzymuje prowizję za każdym razem, gdy użytkownik wykona określone działanie, którym może być kliknięcie w link, pobranie pliku lub dokonania zakupu.

Jeśli już się zdecydowałeś, co chcesz sprzedawać i zastanawiasz się, jak w prosty sposób utworzyć sklep internetowy, zapoznaj się z tym artykułem.