Jakie są obecne trendy w sklepach internetowych?

Pakowanie – 75% kupujących online twierdzi, że prezentacja produktu jest kluczowym czynnikiem. Dobra prezentacja produktu w sklepie internetowym sprawia, że w przyszłości klient pamięta, gdzie go kupił lub pamięta markę produktu.

Najsilniejsze gałęzie sprzedaży – turystyka i moda nadal są głównymi gałęziami handlu internetowego. Chociaż obecnie istnieją inne sektory, które zyskują na sile, a nawet istnieją wielosektorowe rynki, które dają bardzo silną pozycję.

Analizowanie zachowania klientów – kluczową techniką optymalizacji sklepów internetowych jest ta, która analizuje zachowanie odwiedzających poprzez ocenę ich przemieszczania się po stronie. Możemy uzyskać cenne informacje, dodając do naszego sklepu system, aby zobaczyć, co klienci tam robią, co pomoże nam poprawić użyteczność i doświadczenie użytkownika w naszym e-commerce.

Najlepszy kolor – Powstały opracowania próbujące dowiedzieć się, które kolory są najbardziej korzystne dla sprzedaży stron zajmujących się sprzedażą online. Niebieski i zielony prowadzą. Chociaż niektóre wiodące firmy stawiają na żółty i czerwony z bardziej agresywnymi kampaniami.

Godzina szczytu – strony e-commerce są otwarte 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, ale między 18:00 a północą jest okresem, gdy prawie 70% użytkowników dokonuje zakupów. W niektórych sektorach jest to zróżnicowane, choć na ogół godziny te są utrzymywane w prawie wszystkich sektorach handlu elektronicznego.

Płatności mobilne – ostatnio doświadczyliśmy stałego, globalnego trendu płatności mobilnych w transakcjach: odsetek ten sięga już 30% całości.

Amazon – internetowy gigant sprzedaje ponad 300 produktów na sekundę podczas kampanii bożonarodzeniowej. Każdego roku zdobywa więcej rynku i zwiększa swoją sprzedaż.