Co nazywamy pozycjonowaniem organicznym?

źródło: pixabay.com

W świecie e-commerce (e-handlu) liczy się przede wszystkim widoczność witryny w sieci – bez niej, nawet najlepiej zaopatrzony sklep nie jest w stanie osiągnąć satysfakcjonującej liczby sprzedaży. Większość przedsiębiorców zna doskonale pojęcie reklam displayowych, część także zna artykuł sponsorowane, a ci bardziej nowocześni – reklamę w social mediach. Rzadko jednak wiedzą, co nazywamy pozycjonowaniem organicznym i jaki ma wpływ na popularność każdej witryny WWW. A jest o co walczyć – pozycjonowanie zupełnie zmienia przyszłość każdego sklepu, portalu lub bloga czy też portfolio i sprawia, że staje się znacznie popularniejszy.

Pozycjonowaniem organicznym można zmienić bardzo wiele…

Pozycjonowaniem organicznym nazywamy szereg różnych działań związanych z podnoszeniem pozycji w wyszukiwarce Google, której w Polsce używają praktycznie wszyscy internauci. Nie dzieje się to bez powodu. W zbiorach Google można znaleźć dosłownie każdą ogólnodostępną stronę i przeszukać jej zawartość w kilka milisekund. Przebieg działania jest prosty. Internauta wpisuje w wyszukiwarkę wybrane przez siebie zapytanie, znane także jako frazę kluczową, a po wciśnięciu klawisza Enter wyświetlają się wyniki SERP (Search Engine Results Page). Internauta z pewnością znajdzie odpowiedź na swoje zapytanie już na pierwszych trzech stronach wyników, lecz bardzo prawdopodobnie jest, że znajdzie ją już na pierwszej. Co to oznacza? Że warto się znaleźć jak najwyżej.

Liczą się fakty – jakie rezultaty osiągniesz pozycjonowaniem organicznym?

Pozycjonowaniem organicznym można wiele osiągnąć i w efekcie zupełnie zmienić sposób prowadzenia swojej działalności gospodarczej lub prywatnego bloga. Wśród zalet tego procesu warto wyróżnić:

  • znacznie większą popularność witryny WWW w wyszukiwarce Google;
  • większe zarobki wynikające z większej liczby kliknięć;
  • poprawę statystyk – z reguły na naszą stronę trafiają tylko osoby zainteresowane wybranym tematem;
  • większe zaufanie – internauci chętniej zostawiają swoje pieniądze w znanych sklepach;
  • lepsze możliwości dalszego rozwoju.

Brak pozycjonowania oznacza zazwyczaj dużą utratę potencjalnych dochodów, dlatego zdecydowanie warto przeprowadzić cały ten proces jak najszybciej.

Trzy etapy pozycjonowania organicznego

Proces pozycjonowania realizuje się w trzech różnorodnych etapach. Każdy z nich ma ogromny wpływ na efektywność prac oraz rezultaty, dlatego warto postawić na znaną i lubianą agencję SEO, która ma za sobą wiele przeprowadzonych współprac.

W audycie SEO chodzi o dokładną analizę witryny, czyli precyzyjne sprawdzenie jej aktualnego stanu pod kątem pozycjonowania. Etap ten z reguły jest realizowany jeszcze przed podpisaniem umowy i często jest całkowicie darmowy i ma dwie podstawowe zalety – po pierwsze, pozwala na dostosowanie kolejnych etapów i zaplanowanie strategii, a po drugie umożliwia przekazanie klientowi ceny za usługi. W drugim i trzecim etapie, kolejno on-site i off-site, należy wprowadzić na stronę wszystkie wymagane zmiany i pozyskać jak największą liczbę back linków.