Pozycjonowanie stron – jak dobrze dobrać słowa kluczowe?

Pozycjonowanie stron to działania, które skupiają się na zdobyciu przez witrynę wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Najważniejsze w tym procesie są więc słowa kluczowe. To frazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę (lub coraz częściej wypowiadają na głos). Jak je dobrać? Czym się kierować, aby pozycjonowanie faktycznie było skuteczne?

Najczęściej zadawane pytania klientów

To pierwszy etap. Jeśli prowadzisz firmę od dłuższego czasu, zapewne spotkałeś się z kilkoma (a nawet kilkunastoma) pytaniami od klientów. Wypisz je wszystkie. Dlaczego to ważne? Wyjaśnili to eksperci od SEO i technologii na portalu https://www.polemika.pl/. Zobacz, które z nich się powtarzają i użyj ich jako tematykę do wpisu na swoim blogu firmowym lub w sekcji FAQ w witrynie.

Najczęściej zadawane pytania możesz również sprawdzić u konkurencji. Przyda Ci się także przejrzenie komentarzy pod zakupem lub tekstami blogowymi podobnych firm do Twojej.

Fora internetowe i media społecznościowe

Po drugie, znajdź grupy osób, które interesują się tematem związanym z Twoją działalnością. Przeczytaj najpopularniejsze posty i zobacz, jakie wątpliwości się w nich pojawiają. Zapewne znajdziesz w tych treściach informacje, o których wcześniej nie pomyślałeś. Konieczne spisz je wszystkie. Nich staną się inspiracją do tworzenia nowych tekstów.

Artykuły blogowe konkurencji

Zapewne znasz swoich największych konkurentów. Zajrzyj na ich bloga i stronę www, i zobacz, na jakie frazy się pozycjonują. Znajdziesz je w poszczególnych nagłówkach artykułów, w adresie url, meta title oraz opisach obrazków. Przydatne będą również wątki – warto je poruszyć w swoim wpisie blogowym.

Pamiętaj jednak, aby nie kopiować treści. Pozycjonowanie stron musi być zawsze przeprowadzone zgodnie z zasadami Google, a duplikacja tekstów jest surowo zakazana.

Google Search Console

Posiadając własną stronę, możesz sprawdzić jej statystyki. Wejdź do narzędzia Google Search Console lub Google Analytic i zobacz, na jakie frazy już wyświetla się Twoja witryna. W tych narzędziach możesz grupować je pod względem ilości wyświetleń czy pozycji, którą zajmują. Dzięki temu dowiesz się, na czym najbardziej powinieneś się skupić.

Profesjonalne narzędzia do badania słów kluczowych

Niezależnie od tego, z której powyższej metody korzystasz, zawsze sprawdź konkretną frazę w profesjonalnym narzędziu. Dzięki temu dowiesz się, czy warto skorzystać z niej w swojej witrynie. Być może znajdziesz lepsze odpowiedniki danej frazy – narzędzia bowiem podpowiadają również synonimy oraz zapytania związane z daną frazą.

Skorzystać możesz z:

  • Google Trends;
  • Planera Słów Kluczowych;
  • Senuto;
  • Ahrefs;
  • Semstorm.